2021-01-19
W 2020 roku Toyota zajęła trzecie miejsce wśród najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Europie. Udział marki w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 6%. Łącznie sprzedano 993 113 egz. Toyoty i Lexusa. Jest to o 9% mniej niż w roku 2019 (przy 20-procentowym spadku europejskiego rynku samochodów).
Samochody Toyoty cieszą się coraz większą popularnością w Europie
W 2020 roku udział Toyota Motor Europe (TME) w europejskim rynku wyniósł 6%, co stanowi rekord w historii tego producenta w regionie. Klientom dostarczono łącznie 993 113 samochodów. Jest to o 9% mniej niż w roku 2019. W tym samym okresie europejski rynek samochodów zmniejszył się o 20% z powodu trwającej pandemii.
Tak dobre wyniki Toyota uzyskała w głównej mierze dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na oszczędne i niskoemisyjne samochody z pełnym napędem hybrydowym. Sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa w regionie zmniejszyła się w ciągu roku tylko o 6% i ponownie przekroczyła pół miliona egzemplarzy. 529 054 hybryd dostarczonych europejskim klientom stanowi 53% wszystkich sprzedanych samochodów. W Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy odpowiadają za 65% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa, na rynkach wschodnich – 22%.
Po niezwykle trudnym dla wszystkich okresie lockdownu, który wiosną ubiegłego roku obowiązywał w całej Europie, Toyota szybko odrobiła straty. Od lipca do grudnia sprzedano o 11% więcej samochodów tej marki niż w tym samym okresie 2019 roku. Największą popularnością wśród klientów cieszyły się samochody z segmentu C oraz SUV-y. Do dobrych wyników przyczyniła się także premiera nowego Yarisa, który w listopadzie 2020 roku był drugim najpopularniejszym samochodem w Europie.
W 2020 roku TME wprowadziła łącznie dziewięć nowych modeli Toyoty i Lexusa, w tym RAV4 Plug-in Hybrid, PROACE EV, nową generację wodorowej Toyoty Mirai i Lexusa UX EV.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z dobrych wyników sprzedaży w tym najtrudniejszym okresie. Tak jak pozostali producenci, musieliśmy bardzo szybko przystosować się do nowych warunków, dlatego jesteśmy wdzięczni naszym klientom za ich niesłabnące zaufanie i lojalność w czasie długotrwałej niepewności”– powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.
„W minionym roku rozszerzyliśmy zarówno gamę samochodów, jak i oferowanych napędów, wprowadzając do sprzedaży nowe modele hybryd, hybryd plug-in, samochodów elektrycznych na baterie i na ogniwa paliwowe, które wpłynęły na tempo sprzedaży. Jednocześnie udało nam się osiągnąć średni poziom emisji CO2 sprzedanych aut zgodny z wymaganiami Unii Europejskiej i nie mamy wątpliwości, że będziemy je spełniać w następnych latach” – dodał Matt Harrison.
Toyota zwiększa udział w europejskim rynku
W 2020 roku Toyota zajęła trzecie miejsce wśród najczęściej wybieranych marek samochodów osobowych w Europie. Zanotowała także największy wzrost udziału w rynku i najmniejszy spadek sprzedaży ze wszystkich marek.
Europejscy klienci w minionym roku kupili łącznie 922 299 samochodów marki Toyota. Jest to tylko o 8% mniej niż rok wcześniej. Najpopularniejszymi modelami były Corolla (193 785 egz.), Yaris (193 050 egz.) i RAV4 (147 137 egz.). Stanowiły one łącznie 58% całkowitej sprzedaży marki w Europie, a 65% z nich miało napęd hybrydowy.
Łącznie w 2020 roku TME dostarczyła klientom 484 828 hybryd (tylko o 4% mniej niż rok wcześniej). Stanowiło to 53% wszystkich sprzedanych samochodów marki Toyota w Europie.
Trzy najczęściej wybierane hybrydy Toyoty w 2020 roku to Corolla Hybrid (148 820 egz.), Toyota C-HR Hybrid (108 939 egz.) i Yaris Hybrid (107 623 egz.).
Rośnie sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce
W 2020 roku Toyota była najpopularniejszą marką samochodową w Polsce. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza hybrydy marki. Ich sprzedaż wzrosła aż o 16% – z 26 036 egz. w 2019 roku do 30 316 egz. w roku 2020. Ponad 1/3 tej liczby stanowiły hybrydowe Corolle (10 562 egz.). Drugie miejsce zajęła Toyota RAV4 Hybrid (7 846 egz.), trzecie Toyota C-HR Hybrid (6 373 egz.), zaś kolejne Camry Hybrid (2 936 egz.) i Yaris Hybrid (2 571 egz.).
Samochody z napędem hybrydowym stanowiły w 2020 roku 46% wszystkich nowych Toyot. Rok wcześniej ich udział w całkowitej sprzedaży marki w Polsce wynosił 39%.
Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie w 2020 roku
Toyota Motor Europe |
993 113 |
TOYOTA |
922 299 |
AYGO |
87 924 |
Yaris (łącznie) |
193 050 |
Yaris Hybrid |
107 623 |
Corolla (łącznie) |
193 785 |
Corolla Hybrid |
148 820 |
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) |
121 768 |
Corolla HB i TS Kombi Hybrid |
113 536 |
Corolla Sedan (łącznie) |
72 017 |
Corolla Sedan Hybrid |
35 284 |
Toyota C-HR (łącznie) |
115 782 |
Toyota C-HR Hybrid |
108 939 |
Rodzina Priusa |
16 914 |
Prius |
3 216 |
Prius+ |
11 491 |
Prius Plug-in Hybrid |
2 207 |
Mirai |
461 |
Camry (łącznie) |
45 032 |
Camry Hybrid |
11 203 |
Supra |
978 |
RAV4 (łącznie) |
147 137 |
RAV4 Hybrid |
90 868 |
Highlander |
1 489 |
Land Cruiser |
33 951 |
Hilux |
34 202 |
PROACE |
27 100 |
Inne modele |
24 494 |