7 grudnia 2023

Nowa Toyota PROACE MAX zadebiutuje w segmencie HDV

Wydajne napędy, pojemna przestrzeń ładunkowa i możliwość konfiguracji

W 2024 roku gamę samochodów użytkowych Toyota Professional uzupełni nowy model – PROACE MAX. Będzie on dostępny zarówno z elektrycznym napędem gwarantującym bezemisyjny transport, jak i z wydajnymi silnikami konwencjonalnymi. Do wyboru będzie aż 6 konfiguracji przestrzeni bagażowej, ładowności oraz masy ciągniętej przyczepy. Pojazd będzie wyposażony w najnowsze technologie, w tym m.in. systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

PROACE MAX to pierwszy model Toyoty w segmencie HDV, który łączy niesamowitą ładowność i najlepszą w klasie pojemność przestrzeni ładunkowej z wydajnymi napędami oraz wyrazistym designem. Uzupełnia on gamę samochodów użytkowych Toyota Professional z rodziny PROACE, dołączając do odświeżonych modeli PROACE i PROACE CITY.

Warto podkreślić, że nowa Toyota PROACE MAX będzie dostępna m.in. z bateryjnym napędem elektrycznym. Dołącza tym samym do elektrycznych odmian vanów z rodziny PROACE, które wpisują się w wielotorową strategię koncernu dążącego do neutralności klimatycznej. Poszerzona gama zelektryfikowanych modeli Toyota Professional zapewni klientom wybór i przyspieszy redukcję emisji CO2 już dziś – bez konieczności kompromisów pod względem niezawodności i użyteczności.

Nowy użytkowy model Toyoty zachwyca designem. Uwagę zwraca przód pojazdu z czarnym, matowym grillem oraz elementami zderzaka w kolorze nadwozia. Światła w technologii LED oraz światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów zapewniają doskonałą widoczność w każdych warunkach. W wyższych wersjach wyposażenia dostępne będą 16" felgi aluminiowe.

Bogate wyposażenie Toyoty PROACE MAX zwiększa komfort jazdy. Tak np. w wersji Comfort znajdziemy 7" kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników oraz 10" dotykowy ekran systemu multimediów. Na środku deski rozdzielczej umieszczono tu uchwyt na kubki. W przestronnym wnętrzu nie brakuje praktycznych schowków, a nowoczesny wygląd uzupełniają stylowe, chromowane wykończenia.

WSZECHSTRONNY VAN Z DUŻĄ PRZESTRZENIĄ ŁADUNKOWĄ

Klienci z łatwością będą mogli dopasować Toyotę PROACE MAX do swoich potrzeb. Pojazd będzie dostępny w kilku wersjach nadwoziowych. Jedną z nich będzie wersja van, która będzie dostępna w dwóch wersjach rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach (5413 mm, 5998 mm, 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2524 mm, 2764 mm). Przestrzeń ładunkowa w zależności od wybranej wersji wyniesie od 10 m3 do 17 m3. Zmieści się tam do pięciu europalet.

Załadowanie i rozładowanie nowej Toyoty PROACE MAX ułatwią drzwi o pełnej wysokości oraz regularne kształty otworu drzwiowego o szerokości 1562 mm oraz wysokości do 2030 mm. To pierwszy model Toyoty, w którym drzwi otwierają się pod kątem 270°, dzięki czemu dostęp do przestrzeni bagażowej jest bardzo wygodny. Boczne, przesuwane drzwi mają otwór o szerokości 1,25 m, co pozwala umieścić we wnętrzu europaletę.

Oprócz nadwozia van nowa Toyota PROACE MAX będzie występowała też jako jedno- lub trzykierunkowa wywrotka, w wersji Platforma, jako podwozie do zabudowy, a także w wariancie brygadowym z podwójną kabiną i czterema miejscami w drugim rzędzie, oferując miejsce dla aż siedmiu osób.

Warto też wspomnieć, że PROACE MAX z napędem elektrycznym będzie liderem w swojej klasie pod względem ładowności (1500 kg) oraz siły uciągu (2400 kg), w zależności od konfiguracji wielkości. W wersjach z silnikiem Diesla ładowność wyniesie do 1425 kg, a uciąg do 3000 kg (w zależności od wariantu długości i wysokości).

Dopuszczalna masa całkowita samochodu w przypadku wersji z napędem elektrycznym waha się od 3500 kg do 4250 kg, a w przypadku wersji z silnikiem Diesla – od 3300 kg do 3500 kg.

WERSJE NAPĘDOWE

Klienci, którzy zdecydują się na zakup nowej Toyoty PROACE MAX, do wyboru będą mieli m.in. bateryjny napęd elektryczny o mocy 270 KM (200 kW) oraz 410 Nm momentu obrotowego. Zasięg tego auta zgodnie z normą WLTP wynosi do 420 km. Trzy tryby jazdy – Eco, Normal i Power – pozwolą dobrać odpowiedni balans mocy i zasięgu do wykonywanych zadań.

Ważną częścią napędu elektrycznego jest wydajna bateria trakcyjna o pojemności 110 kWh. Od 10% do 80% można ją naładować w 55 minut przy pomocy szybkiego ładowania z mocą do 150 W. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW umożliwia uzupełnienie energii, gdy auto jest zaparkowane przez dłuższy czas.

Nowa Toyota PROACE MAX będzie też dostępna z najnowszymi, spełniającymi normę Euro 6E silnikami Diesla, które połączono z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną. W zależności od wersji silnik ma moc od 120 KM (88 kW) do 180 KM (132 kW).

KONFIGURACJA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ I AKCESORIA

Jak już wspominano wyżej, nowa Toyota PROACE MAX będzie dostępna m.in. jako Platforma oraz podwozie do zabudowy. W obu przypadkach klienci będą mieli do wyboru dwa warianty długości (5943 mm i 6308 mm), a także możliwość zamówienia auta z kabiną brygadową.

PROACE MAX można też będzie doposażyć w akcesoria chroniące przestrzeń ładunkową, a także ułatwiają przewóz rzeczy. Podłogę, nadkola oraz boczne panele przestrzeni ładunkowej można zabezpieczyć przed nadmiernym zużyciem przy pomocy drewna lub polipropylenu. Dodatkowe relingi i zaczepy na pasy umożliwią zabezpieczenie ładunku. Gama dodatkowych akcesoriów obejmuje też platformę dachową lub bagażnik dachowy, do którego można się dostać po drabince na tylnych drzwiach.

TOYOTA SAFETY SENSE

PROACE MAX wyposażono m.in. w systemy Toyota Safety Sense zwiększające bezpieczeństwo. Nowy użytkowy model Toyoty jako jedyny w segmencie będzie też oferował układ Cross Wind Assist, który pomaga zachować stabilność podczas jazdy w wietrznych warunkach, ograniczający ryzyko zjechania z pasa ruchu oraz wypadku. W przypadku kolizji system Event Data Recording zapisze najważniejsze informacje o stanie auta przed, w trakcie i po zderzeniu.

Manewrowanie na parkingach i w ciasnych miejscach ułatwi system składający się z 16 czujników. Z kolei tempomat adaptacyjny wzbogacony o funkcję Traffic Jam Assist pozwoli kierowcy zdjąć nogi z pedałów podczas jazdy w korku, a PROACE MAX sam będzie poruszał się za autem poprzedzającym.

TOYOTA SMART CONNECT

Toyota Smart Connect to najnowszy system multimedialny marki o wysokiej mocy obliczeniowej, szybkim działaniu i intuicyjnej obsłudze. Będzie on dostępny w wyższych wersjach wyposażenia nowej Toyoty PROACE MAX. Doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych zapewni 10" dotykowy ekran HD, a wbudowana karta SIM zadba o stałą łączność. Nawigacja oparta na chmurze na bieżąco będzie przekazywała informacje o ruchu drogowym.

Warto zwrócić uwagę na aplikację MyToyota, dzięki której można będzie zdalnie otworzyć lub zamknąć auto, a także ogrzać lub schłodzić kabinę (w zależności od rynku). Aplikacja zapewni też dostęp do przydatnych informacji o aucie, jego użytkowaniu, a także przypomni o wizycie w serwisie.

PRODUKCJA TOYOTY PRAOCE MAX

Nowa Toyota PROACE MAX będzie produkowana w europejskich fabrykach Stellantisa w Gliwicach oraz Atessie (Włochy). Samochód trafi na rynek w 2024 roku.